نحوه نمایش فایل های مخفی و htaccess در سی پنل

در قالب جدید CPanel به نام Paper Lantern، فایل های مخفی در هاست قابل مشاهده نیست. بعضی از کاربران برای انجام تغییرات و یا فعال سازی برخی امکانات، باید فایل htaccess را ویرایش کنند که این فایل ها در حالت پیش فرض قابل مشاهده نیست.

برای مشاهده فایل های مخفی در قالب Paper Lantern در هاست CPanel، ابتدا وارد بخش کنترل پنل خود شوید. در صفحه اصلی، در قسمت FILES، بر روی File Manager کلیک کنید.

وقتی در File Manager وارد شده اید، بر روی دکمه Settings در سمت راست صفحه کلیک کنید تا پنجره تنظیمات فایل منیجر نمایش داده شود.

بعد از باز کردن پنجره تنظیمات فایل منیجر، فعال کردن گزینه ‘Show Hidden Files’ و سپس با کلیک بر روی دکمه ‘Save’، ذخیره تنظیمات بزنید.

پس از ذخیره تغییرات، به پوشه public_html بروید.

شما می‌توانید فایل htaccess را مشاهده کنید، با این حال در پوشه Home شاهد پوشه‌های مخفی دیگر مانند Trash خواهید بود، که شامل فایل‌های حذف شده توسط شما می‌باشد.

ما آرزو می‌کنیم که این آموزش برای شما مفید باشد و به شما کمک کرده باشیم تا فایل های مخفی و .htaccess را در هاست سی پنل خود پیدا کنید. در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل، لطفا آن را در بخش دیدگاه گزارش دهید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.